Kolster blogi

Plain Complex Oy voitti Kolsterin ja Eran brändi- ja IPR-kilpailun

Kirjoittanut Kolster | 17.10.2022

Tekoälyyn perustuvan sote-alan työvuorosuunnitteluohjelmiston kehittänyt Plain Complex Oy on voittanut sisältö- ja viestintätoimisto Era Contentin ja IPR-yritys Kolsterin järjestämän kilpailun. Kilpailuun osallistui yli 20 yritystä.

Kilpailun voittajalle oli luvassa ilmaista brändi- ja IPR-työtä jopa 15 000 euron arvosta. Plain Complex käyttää voittonsa työvuorosuunnitteluohjelmisto Vuoroxin ydinviestien luomiseen ja tuotteen brändin suojaamiseen. Vuorox on suunniteltu sosiaali- ja terveysalan käyttöön, ja sen toiminta perustuu tekoälyn hyödyntämiseen.

”Ydinviestin kirkastaminen ja selventäminen on ratkaisevaa Vuoroxin hyötyjen esille tuomisessa. Koska ratkaisu on ennennäkemätön, on myös tärkeää selvittää tuotteemme suojaamiseen liittyvät asiat perusteellisesti. Tällä on valtava merkitys, kun alamme ottaa kansainvälistymisen ensiaskelia”, Plain Complexin toimitusjohtaja Sasu Liuhanen sanoo.

Plain Complex Oy:n tiimiin kuuluvat Roy Salazar, Jonathan Cremieux, Tuomo Peltola, Sasu Liuhanen ja Frida Hartman.

Vuoroxin ydinviestejä on työstetty Plain Complexin ja Eran yhteisissä työpajoissa.

”Tuotteen ydinviestejä muotoiltaessa on tärkeää ymmärtää eri kohderyhmien tarpeet, tilanne ja tiedon taso. Toinen keskeinen ulottuvuus on brändin äänen määrittely. Haluamme puhutella kohderyhmiä niin tiedon kuin tunteen tasoilla”, Era Contentin toimitusjohtaja Eero Anhava sanoo.

”Vuoroxin avulla sosiaali- ja terveysala voi tehostaa hallintoaan ja parantaa työtyytyväisyyttä – se ratkoo siis erittäin ajankohtaisia ja yhteiskunnallisestikin merkittäviä ongelmia. On hienoa olla mukana rakentamassa Vuoroxin tunnettuutta ja siten tuoda kipeästi kaivattuja ratkaisuja sote-alan kehittämiseen.”

Yhteensä kilpailuun osallistui yli 20 yritystä. Eran ja Kolsterin asiantuntijat tarjosivat kaikille osallistujille sparrausta brändin rakentamiseen ja suojaamiseen.

”Haluamme rohkaista suomalaisyrityksiä liiketoiminnan ytimen kiteyttämiseen ja vahvaan suojaamiseen. Samalla testaamme Eran kanssa konseptia, jossa brändi ja sen suojaus syntyvät asiakkaan kannalta kätevästi yhdessä paketissa”, Kolsterin markkinointipäällikkö Niko Havupalo kertoo.