IPR-strategia
IPR-strategia on pohja tuleville päätöksillesi. Se määrittelee, miten ja miksi hoidat, hankit ja suojaat aineetonta omaisuuttasi, sekä miten se tuottaa yrityksellesi lisäarvoa. IPR-strategia kannattaa laatia pienessäkin yrityksessä toimialasta riippumatta.
Annamme arvion tapauskohtaisesti.*
*Hintaan vaikuttavat muun muassa yrityksen teknologia, toimiala ja liiketoimintamalli, salkun koko sekä IPR-toimintaympäristön aktiivisuus.
Ajankohtaista aiheesta
Jouluiset IPR-vinkit Korvatunturille – ja muillekin yrittäjille
20.12.2022
"IPR on investointi, jonka pitäisi jollain tavalla tuottaa yritykselle arvoa. IPR-strategia määrittelee, miten yritys hoitaa aineetonta omaisuuttaan: kuinka sitä hankitaan, suojataan ja hyödynnetään, ja kuinka näillä toimilla aineeton omaisuus saadaan tuottamaan yritykselle lisäarvoa."
NÄITÄ USEIN KYSYTÄÄN
Mikä on IPR-strategia?
IPR-strategialla yritys määrittää, miten ja miksi se hoitaa, hankkii ja suojaa aineetonta omaisuuttaan. IPR-strategia on tärkeä työkalu yrityksen liiketoiminnan kehittämisessä. IPR-strategian merkitys korostuu muun muassa rahoituskierroksen yhteydessä ja yrityksen kansainvälistyessä. Hyvin hoidetuilla immateriaalioikeuksilla on yritykselle kilpailuetua, sillä ne turvaavat yrityksen liiketoimintaa ja parhaimmillaan nostavat yrityksen arvoa.